Co zrobić żeby szybko zasnąć w nocy?

Większość osób nie wie co zrobić żeby szybko zasnąć w nocy. Dotyczy to w większości ludzi chorujących na bezsenność. Artykuł ten skierowany jest właśnie do wszystkich tych, którzy mają problem z zasypianiem. Zacznijmy od rzeczy podstawowych, aby następnie przejść do tych mniej oczywistych. Po pierwsze – nie należy się objadać przed snem. Osoby mające trudności z zasypianiem powinny ograniczyć jedzenie na 2-3 godziny przed snem. To samo tyczy się picia, lecz w tym przypadku nie trzeba się aż tak pilnować. Oczywiście szklanka wody przed snem nie zaszkodzi, ale już jedna butelka tak.


Następną rzeczą, której warto jest unikać przed snem to światło. Czy to z telewizora, komórki, lampki nocnej itd. Warto wspomnieć o tym, że światło o barwie niebieskiej jest bardziej akceptowane przez nasze oczy przy zasypianiu. Z jednak również trzeba uważać. Osobą z bezsennością zaleca się unikania każdego światła na godzinę przed zaśnięciem.

Co zrobić żeby szybko zasnąć w nocy?

Wymieniliśmy podstawowe czynności jakich należy unikać w przypadku osób nie wiedzących co zrobić żeby szybko zasnąć w nocy. Teraz powiemy o paru „trikach”, które można stosować po to, aby szybciej zasnąć. Pierwszą wskazówką są ćwiczenia przed snem. Oczywiście nie przed samym snem lecz 1h-2h przed. Najlepiej w tym przypadku sprawdza się bieganie. Zmęczenie organizmu sprawi, że szybciej pójdziemy spać. Kto z was nie był w sytuacji w której bardzo się zmęczył, ponieważ cały dzień pracował, a później poszedł spać zaraz po wejściu do domu? Działa to właśnie na tej zasadzie.


Bardzo dobrym sposobem na zaśnięcie jest zażycie melisy przed snem. Można zaparzyć sobie herbatę z melisą lub kupić ją w tabletkach. Działa ona nasennie więc powinna pomóc w zasypianiu.


Ważną rzeczą o której warto wspomnieć jest to, aby pod żadnym pozorem nie ucinać sobie drzemek za dnia. Takie zachowanie całkowicie zaburza cykl osobą z bezsennością. W przypadku kiedy sen łapie nas za dnia, warto jest to przezwyciężyć, a całą noc spędzimy smacznie śpiąc.


Cisza – jest to podstawowy wymóg dla osób z delikatnym snem. Jeśli już uda ci się zasnąć, a zostaniesz obudzony w środku nocy, to całą jej resztę spędzisz leżąc próbując z powrotem usnąć. Dlatego właśnie spokój oraz cisza jest tak ważna wieczorem oraz przez całą noc.

Czy jest więcej ułatwiających zasypianie czynników?

Każdy kto myśli co zrobić żeby szybko zasnąć w nocy, pragnie poznać więcej sposobów na szybki sen. Poniżej podamy czynniki, które wpływają na jakość snu. Dla niektórych mogą się one wydawać oczywiste, lecz część osób prawdopodobnie dopiero po przeczytaniu tego artykułu, zrozumie że nie do końca robiła wszystko zgodnie z tym co się zaleca.


W sypialni powinna utrzymywać się stała temperatura w granicach 18-21 stopni Celsjusza. Nie jest to sztywna granica, ponieważ ludzie lubiący ciepło mogą potrzebować wyższej temperatury lub analogicznie – ci którzy lubią gdy w pomieszczeniu jest chłodniej niższej.


Oczywiście trzeba wspomnieć o kofeinie. Chcąc iść spać o normalnej porze musimy zapomnieć o wieczornej kawie. To samo tyczy się coli w której również występuje kofeina oraz alkoholu, który sprawia że jesteśmy bardziej pobudzeni.


Przed samym pójściem spać weź ciepła relaksacyjną kąpiel. Najlepiej ze specjalnymi olejkami.

Reklamy